img_0861.jpg

معرفی کتاب ، یادداشت های یک دیوانه اثر نیکولای گوگول

یادداشت های یک دیوانه اثر نیکولای گوگولاکثر آثاری که من معرفی میکنم، کتاب هایی است که اثری در تاریخ ایجاد کرده اند و قابل تامل هستند و طبعتا نویسندگان نام آشنایی هم دارند، که نیاز توضیح إضافی در خصوص نویسنده را از من سلب می کند. در مورد گوگول فقط می توان گفت که ساده می نویسد اما ‫این سادگی قصه نویسی ، این صراحت لهجه ، این پرهیز از نمایش پردازی ، این پیش پا افتادگی و معمولی بودن اتفاقاتی به وسیله ی نویسنده توصیف می شود ، علائم حقیقی و قطعی خلاقیت هستند…. یکی از برجسته ترین علائم اصالت خلاقیت یا حتا بگوییم خود خلاقیت همین ارائه ی مظاهر بارز و مشترک خصوصیت هاست که مهر و نشان نویسنده است . در آثار نویسنده ای که قریحه ای اصیل دارد هر شخص مظهر بارز خصوصیت هایی است و هر نمونه برای خواننده ی بیگانه ای ، آشنا ست‬….

‫شوخ طبعی حقیقی آقای گوگول به تمامی در دیدگاه صادقش نسبت به زندگی نهفته است …. علت این مضحک بودن ، این کاریکاتور سازی را ، نباید در توانایی یا گرایش نویسنده برای پیدا کردن جنبه ای مضحک در هر چیز جست ، بلکه علتش وفاداری محض به زندگی است ‬.

یادداشت‌های یک دیوانه، بولوار نیفسکی، دماغ، شنل، کالسکه، ماجرای نزاع ایوان ایوانوویچ و ایوان نیکیفوروویچ، مالکان قدیمی، و ایوان فیودوروویچ اشپونکا و خاله‌اش عناوین داستان‌های این مجموعه را تشکیل داده‌اند که جالبترین انها شنل ، بلوار نیفسکی است البته از نگاه من.

داستان ها را توضیح نمی دهم تا شما این داستان ها را بکر بخوانید، بسیار جذاب است و حتما توصیه می شود.
#حسین_نوروزی

‎#کتاب_بخوانیم#کتابخوانی#کتابدونی#مطالعه#معرفی_کتاب#پیشنهاد_کتاب#کتاب_خوب#کتاب_خوب_بخوانیم

#bookshelf#book#bookme#bookish#bookworm#bookwithme#reading#booktime#vscobook#bookstagram#booklover#instabook #hossein_norouzi

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*