img_0903.jpg

معرفی کتاب، عامه پسند، اثرچارلز بوکفسکی

در ابتدا صحبتم اشاره می کنم با یک داستان معمایی و جذاب رو به رو هستید، به طوری که نمیتوانید از داستان جدا شوید.

تذکر( در این کتاب از کلمات نامتعارف بسیار یاد می شود)

عامه پسند سرشار است از تخیل، از فرای واقعیت‌ها، از چیز‌هایی که تنها در خواب می‌توان یافت، آن هم بدون دلیلی منطقی بر حضور فلان فعل یا فلان شخصیت، چیزی شبیه به رویا یا کابوس! و این تعریفی است کامل برای سوررئال، در ابتدا اتفاقات برای خواننده‌ی اثر عجیب می‌نماید اما همینطور که جلو می‌رود دیگر همه چیز برایش تبدیل به واقعیت می‌شود، خواننده به جایی می‌رسد که دیگر امکان وقوع برایش مهم نیست بلکه تنها به دنبال کردن قصه امید دارد و در نهایت بوکفسکی خواننده را به جایی می‌کشاند که عاشق نیکی بلان می‌شود، آن هم با تمامِ گند اخلاقی هایش، البته نباید اثر قلم جناب خاکسار را در جذابیت این داستان نادیده گرفت.

موضوع کتاب:

نیکی بلان که مدت‌هاست از بیکاری مگس می پراند، سفارش جالبی دارد؛ دستگیری نویسنده‌ی فرانسوی و مشهور مورد علاقه‌ی بوکفسکی، لویی فردینان سلین، که سال‌ها پیش از زمان داستان درگذشته است. با سفارشِ مرگ، شانس به نیکی بلان روی خوش نشان می‌دهد. هنوز او سفارش اول را به انجام نرسانده؛ سه سفارش دیگر هم دریافت می کند:

ـ پیدا کردن گنجشک قرمز.

-اثبات خیانت یک زن به شوهرش.

ـ کم‌کردن شرِ یک زنِ زیبای فضایی از سر مدیر یک موسسه کفن و دفن.

بخشی از کتاب:

روی پشت بام همسایه است. بعد برگشتم، خمیردندان را پیدا کردم و لوله‌اش را فشار دادم. زیادی بیرون آمد. از روی مسواک سُر خورد و تلپی افتاد توی روشویی. سبزبود. شبیه یک کرم سبز بود. انگشتم را تویش فرو کردم و مقداری اش را دوباره روی مسواک گذاشتم و شروع کردم به مسواک زدن. دندان‌ها. عجب چیزهای وحشتناکی بودند. مجبور بودیم که بخوریم، بخوریم و باز هم بخوریم. همه‌مان نفرت‌انگیز بودیم. سرنوشت همه‌ی ما همین بود که کارهای حقیر کثیف‌مان را ادامه بدهیم. بخوریم و بگوزیم و بخارانیم و لبخند بزنیم و در روزهای تعطیل مهمان دعوت کنیم.
#حسین_نوروزی

‎#کتاب_بخوانیم#کتابخوانی#کتابدونی#مطالعه#معرفی_کتاب#پیشنهاد_کتاب#کتاب_خوب#کتاب_خوب_بخوانیم

#bookshelf#book#bookme#bookish#bookworm#bookwithme#reading#booktime#vscobook#bookstagram#booklover#instabook #hossein_norouzi

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*