۱۴۶۹۳۸۱۸_۱۸۲۹۱۷۵۲۶۴۰۱۸۶۳۷_۶۰۹۶۷۸۳۹۰۱۴۷۹۴۰۳۵۲_n

کتاب قمارباز تمام شد نوشته داستایوسکی ،ترجمه استاد جلال_آل_احمد

کتاب #قمارباز تمام شد، اعتراف میکنم اشتباه بدی در انتخاب مترجم داشتم تا جایی که این اثر ارزشمند را برأیم تبدیل به یک کتاب عادی شد به طوری که فقط بگویم بار دیگر با ترجمه بهتر مجددا مطالعه خواهم کرد.
در مورد کتاب:
مهمترین بخش‎های روان پای میز قمار می‎گذرد و #داستایوسکی به شکلی تأثیرگذار #احساسات متغیر یک قمارباز را در لحظات بردوباخت ترسیم می‎کند. #نیچه عقیده داشت آنچه درباره #روان‎شناسی آموخته عمدتاً حاصل مطالعه آثار داستایوسکی‎ست؛ رمان قمارباز تأکید دیگری‎ست بر این واقعیت که هیچ نویسنده‎ای در تجزیه‌وتحلیل روان آدمی به گردپای داستایوسکی نمی‎رسد و #خواننده #رمان قمارباز درواقع #شاگردی‎ست که پای درس #روانشناسی استادی همانند داستایوسکی نشسته است.
پوچ گرایی و تقدیرستایی دو روی سکه ای به نام “صوفی گری مسؤولیت گریزی ” است. پوچ گرایی زمانه جبر را بر انسان مستولی می سازد که آدمی خود را در زیرسلطه ازلی و ابدی قوای قاهره بازیچه ای می بیند، سرنوشت قهرمانان داستان های داستایوسکی اصل رد “عقل ” و قبول “عشق ” است. در رمان “قمارباز ” از کسی عمل خیر و پاداش بی منت نمی توان سراغ گرفت.
این ترجمه ( #جلال_آلِ_احمد) را #پیشنهاد-نمی کنم ، به همین دلیل پست را بیشتر از این طولانی نمیکنیم تا فرصتی مجدد دست دهد ترجمه بهتر را #مطالعه کنم

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*