img_0434-1.jpg

مقاله: سبک زندگی؛ زندگی دیجیتال قسمت دوم

در این پست قصد دارم قسمت بعدی مقاله سبک زندگی را آرائه کنم، لازم است قبل خواندن مقاله توضیح کوتاهی در خصوص بدانید، همانطور که میدانید من مطالب را برای اینستاگرام اماده میکنم و اینستاگرام هم محدودیت کاراکتر دارد به همین دلیل مقاله در چند بخش ارایه می شود ، در نهایت من ان را به صورت پی دی الف و به صورت یکجا آرائه خواهم کرد.موضوع مقاله: زندگی دیجیتال 

قسمت دوم
۳- یادمون باشه پیشنهادهایی که در دنیای تکنولوژی به ما داده میشود همیشه بهترین پیشنهاد نخواهد بود. من در خیلی از جاها وقتی سایت ها و نرم افزارها به من گزینه ای میدهند، اوکی یا کنسل ، دنبال گزینه هیچکدام هستم و همیشه شک و تردید دارم. 

تکنولوژی یه جوری برای ما جا انداخته که من دارم همه پیشنهادات رو به بهترین وجه آرائه میکنم، سرچ میکنی تو صفحه اول بهترینها رو بهت معرفی میکنم، من که تمام به روز رسانی های نرم افزاری رو انجام میدهم،

همه پیشنهادها را نباید به راحتی پذیرفت. هیچ لزومی ندارد ما همیشه اخرین أبدیت ها و به روز رسانی ها رو داشته باشیم، چرا که تغییرات ممکنه دردسر زیادی إیجاد کنند، مثلا شرکت هایی مثل اپل مشتاقانه مایلند که آخرین ابدیتها را داشته باشیم، ولی شاید لازم نباشد ما این کار را انجام دهیم چون نیازی به آن نداریم. 

یا شاید چیزی که به دنبالش هستیم آن چیزی نباشد که گوگل در صفحه اولش به ما پیشنهاد میدهد و مطلوب ما نباشد، در جستجو موضوع ترجیح جغرافیایی مطرح است یعنی اگر در ایران سرچ میکنید بهترین پیشنهاد در ایران برای شما آرائه می شود، شاید شما بخواهید بهترین گزینه در کشور ألمان را بدانید. تکنولوژی فضای بسیار گسترده ای دارد که خیلی جاها هم مثبت بوده اما ما باید بدانیم که ما حق انتخاب داریم.

۴- نکته بعد این است که در فضای دیجیتال اطلاعات تکه و پاره زیاد است. وقتی راجع به موضوعی سرچ میکنیم نتایجی میبینیم که بعید است همیشه درست باشند. هر داده ای در فضای دیجیتال ذینفعی دارد و الزاما این نیست که ذینفعان همه واقعیت را به ما نشان دهند. شاید به نفع آنها باشد که ما چیز غیر واقعی یا بخشی از واقعیت را بدانیم.

 یعنی وقتی ما سرچ میکنیم دنیای دیجیتال به پیشنهاد میدهد و ما ان را معیار و ملاک خود قرار میدهیم و سوگیری این موضوع را دارد که چیزی که تو سرچ کردی همه همین طور میبینند پس صحیح است ولی این إلزاما درست نیست و نباید اعتماد کرد.

در پست بعدی قسمت سوم را آرائه خواهم کرد، ممنون که همراه بودید…

پی نوشت : ارشیو کل مطالب در وبلاگ موجود می باشد

Www.hosseinnorouzi.com/blog

#حسین_نوروزی 

#مقاله #سبک_زندگی #تکنولوژی

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*