img_0245.jpg

معرفی کتاب: من ملاله هستم

چند هفته است که به دلیل مشغله های فراوان کاری نتوانسته أم پستی أماده کنم، به هر حال با کتابی جذاب در کنارتان هستم، با من باشید تا شما را با دنیای زیبای یک شیر زن إز سرزمینهای نزدیک اما گمنام آشنا کنم. ‎من_ملاله_هستم #داستان قهرمانی و شجاعت یک #دختر #پاکستانی است#.سرگذشتی قهرمانانه إز یک #نوجوان یه برأی ارزوهای خود می جنگد، #داستان بسیار تأثیر گذار با کشش بالا که خواننده را در عمق فاجعه ای غیر انسانی غرق میکند.

با خواندن چند #صفحه إز این کتاب حس کاملا متفاوتی در شما ایجاد می شود. انگار ندای درونی ملاله را می شنوید که به گرمی از افراد تشکر می کند. خواندن این دو، سه صفحه اول کتاب حس خیلی خوبی در شما ایجاد خواهد کرد و همین نشان می دهد که این کتاب متفاوت است.
وقتی که کتاب را می خوانید متوجه می شوید که در نهایت سادگی نوشته شده است و می توانید روزمرگی ها و ترس های یک دختر کم سن و سال را تصور کنید. ‎این کتاب در مورد زندگی و خاطرات ملاله یوسف زی می باشد که در دره ای در پاکستان به نام سوات زندگی می کند. ملاله از لحظه تولد، زندگی خود را شرح می دهد. از لحظه ای که به دنیا آمدنش با شادی و خوشحالی خانواده و فامیل همراه نبوده است.

‎کتاب شامل ۵ بخش می باشد که بیشتر آن در مورد فضای تاسف بار پاکستان می باشد. در این کتاب به شکل کوتاهی #تاریخ پاکستان نیز آورده شده است.

‎ملاله ماجرای زندگی خود را در دره زیبای سوات گرفته تا بیمارستان بیرمنگام را شرح می دهد و از #خاطره ها و آرزوهایش در این کتاب می گوید. از علاقه اش به مدرسه و تحصیل حرف می زند و از ترسی که در زندگی تجربه کرده است می گوید. از فضای سیاسی در پاکستان و #طالبان می گوید و از اینکه چقدر زندگی در #انگلستان متفاوت است می گوید.

‎در این کتاب ماجرای شلیک به ملاله را نیز می خوانیم. و اینکه چگونه او….

قسمت هایی خواندنی از کتاب:

” پدرم همیشه می گفت: ملاله، من از آزادی تو محافظت خواهم کرد. از رویاهایت دست نکش.”

” این که به چه زبانی سخن بگوییم مهم نیست، مهم تر از همه کلماتی است که بر زبان می آوریم.”

” امروز در آیینه به خودم خیره شدم و لحظه ای در اندیشه فرو رفتم. یک بار از خداوند خواسته بودم که یک یا دو اینچ قد مرا بلندتر کند. اما او مرا به بلندای آسمان رساند به قدری که دیگر نمی توانم خودم را اندازه بگیرم. بنابراین به عهدی که با خداوند بسته بودم عمل کردم و صد رکعت نماز نافله خواندم.”

#پیشنهاد #مطالعه

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*