img_0460.jpg

معرفی کتاب: لبخند بی لحجه نوشته فیروزه جزایری دوما

#لبخند_بی_لهجه کتابی سراسر #طنز از #فیروز_جزایری #نویسنده #ایرانی تبار که به همراه #خانواده در کودکی به #امریکا #مهاجرت می کند.بسیار #جذاب و #خواندنی است و حتما به دوستان #پیشنهاد می کنم، این دومین اثر وی است که کیفیت نگارش ان بسیار بهتر شده است، اولین #کتاب ایشان #عطر_سنبل_عطر_کاج بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.کتابی که از خواندن و هدیه دادن ان هـیچ وقت پشیمان نخواهید شد. من به شخصه این اثر را بارها هدیه داده ام و بازخوردهای خوبی گرفته ام.این کتاب انعکاسی از نگاه جذاب و طنزآمیز نویسنده به زندگی در ایران و آمریکاست که باورهای مشترک را با وجود دیواری که مرزها ایجاد کرده اند، یادآور می شود. این کتاب در ۳۰ بخش با عناوینی طنز آمیز می کوشد کوچکترین مسایلی که در زندگی با آن موجه ایم را در شمار نادرترین پدیده هایی جلوه دهد که ممکن است تکراری نداشته باشند و با استفاده از الفاظی ساده، رنگ خاکستری را از چهره تکراری برخی روزهای عمر بردارند.  

استفاده از کلمات طنزآمیز متن این کتاب، خواننده را به طور ضمنی با برخی رفتارهای ناشایست اجتماعی که در قالب فرهنگ درمی آیند، آشنا می کند؛ رفتارهایی مانند دورغ گفتن، غیبت، بدگویی و کنجکاوی های بیش از حد که در اغلب تغییرات زندگی اجتماعی نظیر مراسم ازدواج، ورود فردی جدید به دایره ارتباطات قبلی، تغییر مکان، خرید وسایل جدید و … رخ می دهند. 

نحوه مواجهه با شرایط و رخدادهایی که در طول زندگی هر فرد ممکن است بارها تکرار شوند، از جمله آموزه های غیر مستقیمی است که خاطرات نویسنده اثر به آن توجه دارد. تعارف کردن، یکی دیگر از ویژگی های ایرانیان است که در این کتاب به آن اشاره می شود و نوع برخوردی که میهمان دربرابر تعارفات میزابان دارند، بخش هایی از این کتاب را رقم می زنند.  

بخشی از کتاب :

هر نسلی لباس خاص خودشان را دارند؛ مثلاً، یک نسل شلوارهای بلند و پاچه گشاد می پوشند. نسل بعد ترجیح می دهند شلوارهای پاچه تنگ و باریک تا قوزک بپوشند. یک سال پاچه های شلوار را با دقت تو می گذراند و سال بعد آن را ریش ریش می کنند. 

لباس عزا هم مانند شلوار از مُد پیروی می کند…

#پیشنهاد_کتاب

#داستان #رمان

#نشر #هرمس

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*