img_0721.jpg

معرفی کتاب زندگی استیون هاوکینگ

#معرفی_کتاب #داستان #زندگی و #پژوهش های #استیون_هاوکینگ

پیش از هر چیزی باید بگویم استیون یکی از نماد های #خواستن و #توانایی انسان است، این کتاب #سرکذشت انسانی توانا را نمایش میدهد، استیون دچار #بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک است بیماری که تمام اعصاب را تخریب می کند، تا جایی که فرد از بین برود، شاید باورکردنی نباشد ولی استیو حتی کوچکترین بخش یا عضو بدنش را نیز نمی تواند تکان دهد حتی زبانش را !!! در حال حاضر فقط مغز ایشان قادر به فعالیت است. قبل از خواندنش تردید داشتم، ولی از حالا راضی هستم.

این کتاب شرح رشد و رسیدن به موفقیت ایشان است، در کودکی در مدرسه یک شاگرد خودسر و به خصوص بدخط شناخته می‌شد. او هرگز خود را در محدوده کتاب‌های درسی مقید نمی‌کرد، بلکه چون با مطالعات آزاد سطح معلوماتش از کلاس بالاتر بود همیشه سعی داشت در کتاب‌های درسی اشتباهاتی را یافته و با معلمان به جروبحث بپردازد

هوش بالآی أو وقتی نمایان شد که توانست ر امتحان ورودی اکسفورد را با موفقیتی بی همتا پشت سر کذاشت که یک کمک هزینهٔ کامل تحصیلی به او عطا شد.

در دوره کارشناسی ارشد بعد ازقبولی به محصاحبه کننده خود گفت «اگر شاگرد اول شوم به کمبریج راه پیدا می‌کنم. اگر شاگرد دوم شوم در #آکسفورد خواهم ماند. از این رو انتظار دارم مرا شاگرد اول کنید.»

أو توانست به بالاترین مقام های علمی در جامعه دست پیدا کند، همان طور که می دانید ایشان هم اکنون مسئول جاه طلباته ترین پروژه جهان یعنی گذر در زمان است.

در این کتاب با #فیزیک_کوانتوم آشنا خواهید شد و ایشان به تفسیر به توضیح پرداخته، مطالب جالبی از نظریه چگونگی پیدایش دنیا و مطالب کیهان شناسی دارد که برای من جذاب بود، کتاب های زیاد دیگری دارد که بیشتر تخصیی است

بخشی از کتاب:

تفاوت میان گذشته و آینده از کجا ناشی می شود؟ قوانین علم میان گذشته و آینده تمایزی قایل نمی شود، بااین حال در زندگی عادی تفاوتی عظیم میان گذشته و آینده وجود دارد. ممکن است ببینید یک فنجان از روی میز به زمین بیفتد و تکه تکه شود اما هرگز شاهد آن نخواهید بود که فنجان تکه های خود را جمع کند و به بالا بپرد و بر روی میز برگردد. افزایش بی نظمی یا به اصطلاح آن آنتروپی چیزی است که گذشته را از آینده متمایز می کند و به زمان جهت می دهد. هاوکینگ زمانی عقیده داشت که گسترش جهان هستی متوقف و جهان دوباره جمع می شود. او بعدها گفت که اشتباه می کرده است.

#پیشنهاد_کتاب #مطالعه کنید #حسین_نوروزی #عکاسی #طراحی 

#Book #readings #photography #personal #performance #design #physics #hossein_norouzi

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*